19 augusti 2012

Syltar och saftar

Dygnet lider mot sitt slut och flitens lampa lyser.
När jag satt igång med något i köket så går det liksom inte att sluta! Ibland yttrar det sig så att jag bakar 5 olika sorters bröd på en helg, idag fastnade jag i sylta och safta-träsket.
De senaste 8 timmarna har jag befunnit mig i köket.




6 burkar rönnbärsmarmelad med äpple
2 burkar Rönnbärsgele enligt Jan Hedhs recept (mycket jobb för lite gelé)
5 burkar rödvinbärsgele
4 burkar rödvinbärssylt med gin
Och på spisen står en sats rönnbärssaft och en sats rönnbärsgele efter samma recept som i fjol. Tack mor för saftgrytan!
Min plan var kanske inte från början att jag skulle stå vid spisen halva natten, speciellt inte när Peter ska upp på gåsjakt kl 4.
Men det är ju så roligt!

Jag ska gå och lägga mig snart, ska bara...

1 kommentar:

  1. Hmm ... Detta beteende känns bekant. Något accentuerat. Gillar!

    SvaraRadera