19 mars 2012

Einstein och jag

För en vecka sedan blev jag hejdad i korridoren på jobbet av en arbetskamrat. Han tittade på mig och utbrast sedan "du påminner mig om Einstein!"
Tankarna flög genom mitt huvud, kan det vara min enastående intelligens? Mina sociala tillkortakommanden? Eller är det mitt hår? Glömde jag att kamma mig i morse?
Min kollega tittade på mig igen och förklarade, det var min klädstil som triggat denna tanke!
Tydligen var ett av Einsteins kännetecken hans stickade stora tröjor och udda strumpor.
Jag tittade ner på mina egenstickade raggsockar, en grön och en rosa. Min mysiga blå och vitrandiga stickade tröja och kände mig lite lycklig. Einstein var en cool gubbe, att någon överhuvudtaget drar en parallell mellan honom och mig kan jag bara se som en komplimang. Jag menar, gubben formulerade relativitetsteorin OCH han har fikat med David BenGurion!
Jag sitter på tåget hem från Alingsås, har lyckats vara med på bönegruppen med flickorna två veckor i rad (tack västtrafik för provåkarkortet) och känner att jag har det så bra!
Dessutom bjöd Becca på pannacotta med färska jordgubbar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar