26 mars 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Helgens planering kastades omkull fredag kväll då våra helggäster fick förhinder, men vilken helg det blev!

I mars 2007 när jag skulle fylla 23 år hade jag precis gått på min sista föreläsning på Chalmers men ännu inte fått klart allt för att dra igång mitt exjobb, jag fick 3 veckors semester i slutet av mars och början av april. På min födelsedag var det över 20 grader varmt och jag låg på en gräsmatta vid vallgraven och åt glass. Denna helgen gav mig samma känsla!




Sen frukost ute i solen, trädgårdsarbete. Peter och Patrik kläckte idén att det går snabbare att elda upp ogräset på plats än att först klippa bort det och sen elda. Så luntning blev det (efter att jag grävt upp och flyttat en klump med fantastiskt blå irisar som växte lite dåligt till för eldningen.
När vi väl kommet igång att elda ville vi inte sluta så det blev att även ge sig på en massa trasiga möbler i vedboden.



När möblerna var borta så slängde vi på riktig ved och grillade marinerade duvbröst och en bit rådjur till middag.

Igår fick vi sällskap av fina Lisa, vi räfsade bort mossan från en av berghällarna för framtida picnic och solning, eldade lite mer och njöt av solen.
Det jag har känt i helgen är total frihet och glädje.

Peters mamma kom förbi och upplyste mig om att den gigantiska busken utanför verandan är en magnolia och visade mig att det mellan två rododendron växer vinröda och vita julrosor. Vår trädgård bli bara bättre och bättre!







1 kommentar:

  1. tack för att jag fick räfsa lite mossa, som terapi för själen :) kram //lisa

    SvaraRadera