16 november 2011

Gymintro

Igår var jag på gymintro på sportlife. Det var jag och en väldigt uppsminkad dam, 60+, som stod och väntade på den personliga tränaren Linda.
Istället kommer italienaren Alessio. Alessio är drygt 30 och ganska snygg, han pratar dessutom bara engelska. Damen bredvid mig tappar konceptet och börjar dregla! Jag får sedan genomlida en timmes rundvandring i gymmet där Alessio visar oss inställningar på maskinerna och damen inte kan ta ögonen ifrån honom. Vid ett tillfälle uttrycker hon till och med sin fascination muntligt "you are too handsome, I can't think of the machines"
Hennes dåliga engelska gör att han får svara på samma fråga igen och igen.
-nu i början innan ni är vana så tycker jag inte att ni ska träna med fria vikter. Några frågor?
-ok, hur tränar jag med sånna där lösa vikter, hantlar?

Jag ska på min 30 min genomgång för att få ett eget program att följa i eftermiddag. Men jag är nästan sugen på att ta plats på löpbandet på måndag en när hon ska ha sin, bara för att se hur hon bär sig åt.

Det gick inte att undgå hennes förtjusning och hennes ögonfransfladder när Alessio gav oss sitt visitkort med email och telefonnummer. Hon kanske ringer honom redan idag för att få lite tips...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar