23 april 2011

Påsksmällare

Solen skiner i Skerrud och årets påsksmällare presenteras i form av lerduveskytte. Mitt första hagelskott och mina första lerduvor! Det gick kanske inte riktigt så bra som jag önskat men tillräckligt bra för att få applåder och glada tillrop. Solen vandrar sakta nedåt och jag funderar på om nästa äventyr ska bestå i att ge Pepsi ett bad.

Efter helgen är det 4 arbetsdagar kvar på gamla jobbet, lite vemodigt att lämna blir det allt och så måste jag baka en hiskelig massa tårtor. Vad sägs om Mors chokladtryffeltårta, Irenes cheesecake och en egenpåhittad variant ned kladdkakebotten (eller så där botten man har till biskvier) ovanpå det en vit eller mörk chokladmousse och överst en hallonmousse? Nästan så jag blev sugen på att baka nu direkt. Förslag på garnering någon? Kanske kandera några fina gröna blad och lägga på tillsammans med hallon... Det kommer att bli så bra detta!

1 kommentar:

  1. David Andreasson24 april 2011 kl. 15:01

    Det låter gott med dina tårtor.Ett gott minne för dem som jobbar kvar. Lycka till med ditt nya jobb

    SvaraRadera