9 april 2011

Hemsedal 2011

Igår 30m/s på toppen, idag strålande sol, visserligen lite mer vind än jag önskat men en underbar dag! Har varit ute i backen från 9.30 till 13.00, värmt köttfärssåsen från igår och degar nu i soffan. Ja, jag vet att det är slappt att stanna inne på eftermiddagen men det är en sån frihetskänsla att stanna inne när man känner för det. En timme eller två i tysthet är ju inte helt fel ibland. Och om jag inte stannat inne, vem hade märkt att automatsäkringen slog av. Diskmaskin, lampor och stickkontakter i köket är avstängda, allt utom diskmaskinen är utdragna, är inte helt bekväm med att slita fram diskmaskinen i något som inte är mitt hem. Säkringen slår fortfarande av och vaktmästaren är på väg.

Jag har fått sol på näsan och är sugen på att gå ut och sätta mig i lä någonstans...även om Aftonbladet sa att ozonlagret över Skandinavien var tunnare än någonsin och att man absolut inte skulle sola. Hur som helst så ger det underbara vädret mig hopp om att våren kommer att dra igång på riktigt när jag kommer hem till Göteborg igen.

Blir ju alldeles lycklig när jag tänker på att jag ska få vårmysa med mor och Anna i Stockholm om 3 veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar