28 april 2011

Full fart framåt!

2 days and counting.
Igår flyttade mina tomatplantor hem och isär. Letade upp allt som kunde likna krukor och tömde det sista ur påsen med jord. En pastaskål av keramik som jag fått av Carro, en rödsvart glasvas, och en grön mjölkkanna (som för övrigt har samma färg som min tröja och mina skor denna torsdag).
Dessutom plockade jag ut 5 av bomullsfröna ur bomullstussen från farmor och petade ner dom i en kruka. Hoppas att om några dagar få se små gröna krokar ta sig upp genom den svarta ytan.

Idag har jag hunnit med tandläkarbesök, hämta tårtorna hemma i lägenheten, lämna tårtorna på Semcon och sen gå till jobbet. Kl 14.30 bjuder jag på avslutningfika på Semcon. Mors tryffeltårta, kladdkaka med hallonmousse, Irenes cheesecake med jordgubbskräm och blåbär och en biskvibotten med mörk och ljus chokladmousse. Gott ska det bli, ska se om vi kan få en bild på dom innan beräknarna kastar sig över dom.

Träffade en väldigt lycklig tandsköterska idag. Dom har börjat med toyotamodellen på Gibraltargatan, hälften av tandläkarna jobbat 07-13 och hälften 13-19. Det är lugnt och tyst, patienterna är gladare, tandläkarna är gladare. Men eftersom hon bara jobbar fram till kl 13 så var hon osäker på om dom börjat bygga Cortegen än, hon hade inte sett några rockar än...dom kanske skulle låta skiften gå 07:00-13:15 och 12:45-19:00 så att dom hann prata med varandra. Gissar att skift nummer två inte missat cortegebygget.

1 kommentar: