30 april 2011

Ibland när solen skiner och himlen är blå...

Igår jobbade jag min sista dag på Semcon. Tårtor, en röd stelton termos och fina blommor minsann. Sen blev det after work med satellitkompisarna. Golf ska det vara! Fick lära mig hålla, stå...böjda knän, rak rygg, rumpan ut, titta på bollen, raka armar, 90 grader mellan klubba och vänster arm, ja ni hör ju själva! Förstår precis hur lillasyster kände sig när hon skulle sitta ordentligt med munnen öööver tallriken! Så gick det ju som det gick också. Kom sist, fick jumbopriset (en Semconskoputs så jag kunde putsa vinnarens skor, han hade vita gympaskor och avböjde vänligt men bestämt) Förflyttade oss bort till vi2 i Amhult där vi blev serverade saffransdoftande fisk och skaldjurs gryta med aioli och vitlöksbröd, smaskens på alla sätt. Lämnade mina kära satellitkompisar med kramar och löften om att få vara medäven nästa gångdom ger sig ut på äventyr, nästa gång är förslaget fäktning!

Tog till sist pärlan till Dalsland, småvägarna bjöd på viltsafari i solnedgången och iSkerrud bjöds det på rabarberpaj. Idag har vi hunnit med skjutbanan, fräsa potatislandet, kycklingsäkra hönsgården och tar nu en liten fisketur. Peter fångar färna och braxen, jag fångar Peter på bild. (har ännu inte lyckats lista ut hur jag får bilder från telefonen till bloggen så den får ni klara er utan) Kvällen förväntas bjuda på mer rabarberpaj och inskjutning av bössa, imorgon kan bli min första skyttetävling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar