1 november 2014

Framsteg eller ej.

I veckan var vi nere i lägenheten i Göteborg några nätter och det gick upp för mig att jag har ansvar för ytterligare ett överfullt skafferi!

3 människor som flyttat in vid olika tillfällen och smala men djupa hyllor har bidragit till minimal insyn & enorma mängder mat!



Jag satte igång och sorterade.
8 paket vetemjöl, alla öppnade
3 paket potatismjöl
3 kakao
3 vaniljsocker
3 bakpulver
7 paket socker av olika slag
3 öppnade paket lasagneplattor
6 paket pasta
Bara för att nämna något.

När jag slängt allt som passerat bäst före med råge ställde jag tillbaka snabbkaffe, te, knäckebröd, makaroner, rågfras och nödvändiga ingredienser för att baka kladdkaka och fyllde en stor resväska med resten.

Så, knappt 1,5 månad in i utmaningen är skafferiet hemma nu överfullt igen och det står en resväska full med bakgrejer i köket. Vi kommer nu utan problem att klara oss till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar