10 oktober 2011

Värme

När jag kom hem från jobbet idag så sa min innetermometer att jag hade 17 grader i min lägenhet. Alla vet att det är långt under min bekvämlighets temperatur. Så vad gör man då?



Man tänder väldigt många ljus, sätter igång ett brödbak och bjuder in två varma goa vänner på kvällsmat. En myskväll med te, Lisa Ekdahl, Jens Lekman, finding neverland och minnen.

Jag kryper ner i min säng och mina tankar går till jägare i allmänhet, min jägare i synnerhet, som imorgon bitti ska gå ut igen och sätta sig i en mörk kall fuktig skog och hoppas på att skogens konung väljer att gå förbi just dom. Om jag någon gång ska vara med på älgjakt så måste vi hitta en plats där man får jaga älg i augusti!

Temperaturen har kämpat sig upp till 20 grader. Oscar och anna bör ha hunnit hem till sina sängar. Gonatt govänner, sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar