21 oktober 2011

Packa ihop och dra vidare

Jag håller på att packa ner det sista. Imorgon går flyttlasset, imorgon kväll somnar vi i vårt hus!

Det känns lite overkligt att vi faktiskt äger ett hus. Jag tycker att det borde finnas en enkät man måste fylla i innan man får göra sånna saker som att köpa hus. Någon borde kolla att man är vuxen nog. Det känns som att vi köpt en koja att leka i, en skog att bygga kojor i. 4 rum och kök att bygga kapladomino genom. Ett vardagsrum där man kan bygga jättehöga kaplatorn mitt i natten utan att vara rädd för att väcka grannarna när det välter.
Så många drömmar och idéer finns inbakade i morgondagens flytt.
Igår innan jag somnade låg jag och tittade upp genom takfönstret, inatt blir sista natten jag sover med polstjärnan skinande rakt ner på mig, men istället får vi en trädgård där vi kan ligga på rygg i gräset och titta på stjärnorna.

Vi ska ut på äventyr tillsammans! Ett hus, en trädgård, en skog att utforska och förädla. Jag är glad, förväntansfull och nyfiken.




2 kommentarer:

  1. Grattis! Så det har varit inflyttning nu! Hoppas att ni trivs önskar er mycket lycka tillsammans i nya huset.

    SvaraRadera