31 oktober 2011

Vår trädgård, dag 1

Vi körde upp till huset i fredags kväll, Peter jagade lite änder och jag började fylla mina halva av garderoberna. Sen blev det flyboys och mackor med chocolate spread framför brasan.

Lördag morgon var det full fart, vi är med trädgård! Steg 1, räfsa bort alla löven från nedre delen av gräsmattan för att leta upp vart gränsen till trädgårdslandet går.



Ett trädgårdsland som inte använts på två år kan se väldigt mycket ut som en gräsmatta! När vi var redo att dra igång fräsandet och hade gått in för att snabbt kolla igenom instruktionsboken så dök en välbekant gestalt upp på trappan. Peters farfar hade tagit sig över för en kik. Han blev visad hela huset, vedbod, verkstad, trädgård, fontän och hallonbuskar "det var väl värt det att ta sig hit" jag tror det ska tolkas som att han blev nöjd med vad han såg.



Efter besöket satte Peter igång med jordfräsen och jag
började gräva de platser som var svåra att komma åt. Jag började även gräva bäddarna men var jag än grävde så kom det upp lökar av olika slag, så det vår vänta till sommaren. Ska bli spännande att se vad dom grävt ner där.



Det går inte så snabbt att fräsa en gräsmatta...men bra blir det. Längre än såhär hann vi inte innan det var dags att åka söderut för att göra oss redo för oktoberfest. Bara att ta tag i det igen på lördag.

Oktoberfesten var en riktig höjdare, mat, dryck och väldigt mycket folk i lederhosen (mina var utan tvekan snyggast!)

Igår ställde vi tillbaka klockan 5 timmar och åt frukost kl 14.



Jästa pannkakor som hos mormor, tomat & mozzarellasallad och hallonsmoothie.

Det har varit en väldigt bra helg, nu tar vi en väldigt bra vecka också!

Avslutar med en bild på trädgårdens finaste ros.




1 kommentar:

  1. Härligt det verkar! Bor ni där jämt nu eller är det mest helgerna? Lycka till så kommer vi och tittar framöver någon gång.. Måste ju se vad det blir av lökarna..;)
    /Hilda

    SvaraRadera