27 juli 2011

Solmogna tomater

När man på 5 st 1,5 meter höga tomatplantor får mindre än 10 tomater (tar helt på mig skulden för detta själv) så måste man ju göra något speciellt med de få tomater man får.


När jag kom hem från jobbet igår sken dessa två läckerheter mot mig. Jag plockade dom och skred till verket med nyinköpt globalkniv. Två solmogna körsbärstomater, odlade under takfönstret i min lägenhet, några blad från basilikaplantan bredvid spisen, skivad saftig mozzarella, en god olivolja och fint havssalt. Självklart serverat i martiniglas! Man borde helt klart servera mat och dryck i martiniglas oftare!



Kanske inte middag för en karl, men helt klart njutbart!

1 kommentar:

  1. Urhärligt, gissar att du njöt! Kanske borde våra portioner oftare vara i storlek av denna för långsam avnjutning. Kram

    SvaraRadera