28 juli 2011

Inga hästar till salu!

I förra veckan var Carro här och hälsade på. Jag jobbade korta dagar och vi promenerade runt på stan. Vi går in på en sidogata i Haga för att hitta en vintagebutik som brukat ligga där, istället hittade vi anyhow.


En mysig liten butik med massor med vill-ha-saker. Underbara örhängen gjorda av kugghjul från gamla klockor. E-kolvar som vaser, ljusstakar av rör men inga hästar.


Underbara, fina saker. Jag gick därifrån full av inspiration.

Nu sitter jag på balkongen på 4:e våningen och äter min lunch. Hittade en burk i frysen, pumpasoppa! Soppan har gottat till sig och blivit lite för stark, lite för lång tid i micron och soppan brände mig på tungan. Hade jag gått på dagis så hade Karin tagit mitt mjölkglas och hällt en skvätt i tallriken, försökte jag själv så rann det alltid längs kanten. På den tiden var sommarlovet evigt.

Lunchrasten är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar