9 december 2010

Weinachtsmarkt och all you can eat sushi

Vi fick en fantastisk helg! Julmarknader i oändliga rader. Glüewine,  varm chokld med rom, crepes med ost, marsipan. Söndag morgon blev det brysselvåffla med hela körsbär och italiensk glass. klättrade hela vägen upp i kölner domen och gick sen med darrande knän till chokladmuseet (självklart var det bara mina knän som skakade) Total lycka! choklad tillverkning inne i museet, vi kunde stå där och titta hur länge som helst.
Sen blev det all you can eat sushi. sitta vid bardisken och sen små tallrikar med sushi långsamt åka förbi på ett transportband. Jag har aldrig ätit så mycket sushi i hela mitt liv! så myckte gott! och när vi inte orkde mer, då satte dom på tallrikar med choklad kaka och fruktsallad, det gick helt enkelt inte at sluta!

Efter buffe på hotellet måndag morgon gick vi på shoppingrunda i stan och peter köpte mer kläder än jag :D
tog taxi till flygplatsen ohc började resan tillbaka till sverige och vardagen. Somnade båda två på planet strax innan vi skulle landa på landvetter. Vaknade när vi landade och blev mycket förbryllade är den tyska flygvärdinnan hälsade oss välkomna till Köpenhamn!? Vi lyckades inte riktigt få klarhet i vad som hänt men peter kollade gps:en och vi var i köpenhamn! Vi hade tydligen cirkulerat över göteborg i 40 min för att som skulle hinna få bort snön från landningsbanorna. Till slut hade vi inte bränsle att ligga kvar och vänta längre utan fick flyga söderut till köpenhamn. Efter en timmes tankning gjorse vi ett nytt försök och lyckades landa. Vi kom hem vid 3 på natten istället för strax innan midnatt.
En spännade avslutning på en väldigt härlig helg tillsammans i köln.

Nu är det snart helg igen, jag har hunnit med lite jobb, härlig bön med flickorna i alingsås, ett träningspass som fick med att halvvägs bestämma att jag aldrig skulle gå på ett steppass igen, men det har gått över. Peter är på julbord med jobbet och min plan var att se alla visade avsnitt av svt's julkalender..men nu blir det nog att titta på Inspector Lynely istället.

Har skickat ett mail till sveriges radio för att se om det går att köpa en samling med alla avsniten av radiojulkalendern från 2008. Klappjakten med Klas, Lage's och Renée's ingenjörsfirma, den är ju bara så bra!!

På lördag kommer sara och simon hem! bara en dag kvar nu! Det kommer att bli så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar