11 november 2010

Upp och ner, ner och upp, tuppen har fått hosta.

Igår  när jag var på väg till tåget gick jag över ett snötäckt torg. Två män i tjocka jackor, mössa och torgvantar, som precis lagt upp rad efter rad med färgglada grönsaker på sina bord. Torget ligger i mörker men under de uppspända tygtaken badar grönsaerna i ljus. Jag skyndar vidare till tåget, varm i hjärtat av småstadsvackerhet.

Efter en lång dag på jobbet tröttade jag ut kroppen helt med ett core-bosu-pass på gymmet, en Emma på en halv gummiboll är en vinglig Emma. Men instruktören säger att ju mer man vinglar desto bättre träning, så jag vinglar på. Är det en tillfällighet att när man ska skriva vinglar med T9 så blir det vinglas?

I flera månader har jag letat efter en handväska, min gula tygpåse från Strand -18 miles of books i New York börjar bli utsliten och den skyddar sitt innehåll väldigt dåligt mot vatten. Anledningen till att jag inte hittat den röda handväska jag letat efter är att min väska skulle vara grön! Att den sen ser väldigt blå ut på bilden, det får jag, och ni leva med. Nu ska det sovas.














Imorgon kommer Peter hem från Tyskland, det blir alla tiders!

2 kommentarer:

  1. Den ser sannerligen blå ut! Det får vi ta och titta närmre på om en månad!
    Ha en urmysig helg söta du!

    SvaraRadera
  2. Nämen va ljuvligt att få höra lite om hur du har det! :) Önskar dig ännu en mysig dag! Kram om

    SvaraRadera