23 september 2014

Höstens utmaning




I söndags var jag och storhandlade, en full vagn. Sen kom jag hem till ett fullt skafferi, en full frysbox, ett fullt frysskåp och ett fullt kylskåp. Så kan man ju inte ha det!
Så jag och Peter gav oss själva en utmaning, att leva på det vi har fram till jul. Vi får köpa mejeriprodukter, ägg, grönsaker...och efter Peters önskemål, salami.
Hugo, som inte kan uttala sig om vad han tycker om planen, står utanför utmaningen.

Det handlar inte på något sätt om att vi ska straffa oss själva, bara utmana oss att använda det som finns och få ner volymen på den mat som annars riskerar att bli gammal.

Vi har sannerligen inte lidit hittills. I söndags kväll åt vi färdig lasagne från frysen, lasagne som jag lagade och stoppade i frysen mindre än 12 timmar innan vattnet gick och vi fick åka in till bb.

Gårdagens meny blev...
Frukost:
Smoothie med ananas, banan, linfrö och päron.

Lunch:



Grillade morötter, störbrytbönor, en liten bit stekt luffarbiff, tomater från växthuset och en smoothie på melon, banan, citron & morotsblast.

Mellanmål:
En naturdiet chokladpudding då jag visste att middagen skulle bli sen.

Middag:
Hembakat bröd med mandelpotatis & rosmarin, en bit luffarbiff, tomater och ost.

Jag satte förutom detta i mig en massa marchmallows...

Hugo satte glatt i sig en portion banangröt med ris & katrinplommonpure på eftermiddagen.



Idag har vi inte tagit oss längre än till frukosten.
Ägg & kaviar, hembakat surdegsbröd med ost & marmelad, smoothie med banan, ananas, vita vinbär & linfrö.

Det dröjer innan utmaningen blir någon riktig utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar