16 maj 2014

Växthuset, del 1

Jag har köpt ett växthus!
Det har varit en dröm att sätta upp ett växthus här tankarna har snurrat runt ett stort fint växthus med murad grund.
Kanske något liknande detta...



Men olika omprioriteringar (en bebis och viljan att få pengarna att räcka till så mycket som möjligt) gjorde att jag istället förra helgen slog till på detta lilla växthus jag hittade på blocket.




När vi kom för att hämta det trodde vi och säljarna att det skulle gå att ta bort allt glas och sen montera ner stommen till 6-8 delar lagom stora att lägga på släpet. Därför brydde vi oss inte om att märka upp delarna. Vi hade fel. Allt satt ihop med något annat och när vi åkte därifrån hade vi ett stort plockepinn med aluminiumprofiler med oss. Varenda skruv är lös! Och nu ligger det på gräsmattan.
Planen är att jag utifrån de bilder jag ändå var smart nog att ta på det i monterat tillstånd ska kunna ljuga ihop någon sorts monteringsanvisning.

Sen ska 3 rosenbuskar flyttas, lite gräsmatta bort, det ska grävas, grusas, läggas lekablock och sen ska växthuset på plats...och så en tur eller två till glasmästaren för att ersätta sprucket glas.

En vän frågade mig om jag redan blivit rastlös av att vara mammaledig...nej, jag är inte rastlös, jag är inspirerad!

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar