12 maj 2014

I'm bak

Jag har förstått att kokosbollar är ett bra barn-bak och jag kan bara hålla med! Hugo 5 veckor kanske inte hjälpte till direkt men han klagade inte heller när mamma bakade.
Kanske hade en 5-åring eventuellt velat ha den mer konventionella versionen men nu är det ju jag som bestämmer, iallafall vissa saker...



Det blev någon variant på raw kokosbollar.

Receptet och dagens tolkning:
12 dadlar, jag tog 14 för dom såg små ut)
2 dl blandade nötter, blev pekannötter & sötmandel
2 msk kokosfett, jag hade bara kokosolja så jag tog lite mindre
2 msk raw kakao...jag nöjde mig med vanlig
2 msk stark espresso, blev någon variant där jag blandade kokt vatten med bryggkaffe och hällde genom ett filter, blev kladdigt, inte så starkt och bara 1msk till slut
Kokosflingor

Mixa nötterna fint, lägg i resten och mixa. Rulla små bollar, rulla i kokos och låt stå i kylen en timme.

Hugo sov och missade allt det roliga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar