29 mars 2011

gröna fingrar och spring i benen

För någon vecka sen investerade 4 av konstruktörerna på mitt jobb i vars en liten odla din egen gräslök-burk. Tävling om längst, tätast, grönast, snygast gräslök har pågått sen dess. Jag är ju inte så förtjust i gräslök men blev ändå inspirerad. I torsdags åkte jag och köpte en kruka, lite jord (eller ganska mycket eftersom minsta påsen dom sålde var 5kg (det borde finnas såjord i lösvikt i butikerna i stan) och en påse med 10 st körsbärstomatfrö. torsdag eftermiddag - ingenting, fredag - ingenting. Men medan jag roade mig med kalas i skåne hela helgen så jobbade dom på här uppe. När jag kom till jobbet i går morse så kunde man skymta 4 vita prickar i jorden och nu kan ni se framstegen själva.
Till sommaren ska dom ge mig röda fina körsbärstomater, för tillfället skänker dom mig bara glädje där dom står i fönsterkarmen brevid mitt skrivbord på jobbet.
Det kliar fortfarande i mina gröna fingrar och jag letar med ljus och lyckta efter resterna av mina bomullsfrön från när jag var 16. Dom borde finnas kvar någonstans, jag har ju bara flyttat 9 gånger sen dess.

Efter en överlevd joggingrunda så föddes en tanke om att jag kanske kan lära mig springa ändå och helt plötsligt finns det en önskan att komma i form och springa midnattsloppet i Göteborg. Start på Heden kl 22 den 27:e aug...det borde ge mig tid att göra något åt den bortglömda konditionen. Full fart framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar