13 mars 2014

Vårkänslor

Förkyld, trött och tjock. Men det är vår! Kanske inte kl 7 på morgonen när folk skrapar rutorna och man får gå med små försiktiga steg för att inte halka på trottoaren, men sen!



I helgen såg det ut såhär hemma och jag är väldigt nyfiken på hur mycket som hänt under veckans många soltimmar.
Jag var ute och tittade på magnolian i söndags, det dröjer länge än tills den blommar men knopparna lovar ett stort rosa moln.



I helgen kunde jag för första gången i år torka tvätt ute, kändes fantastiskt. Det känns som att vårt hem blir fem gånger större när våren kommer. Uterummet är visserligen alldeles för fullt med grejer för att det ens ska gå att komma in, speciellt med min mage, men det ger löfte om en underbar vår och sommar ute.

Idag börjar jag dagen med Brogyllenfrukost och sen njuter jag av att denna veckan är torsdag min sista arbetsdag. Som mest 3 veckor kvar att jobba nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar